Lekker eten met koffie na

Ik had al eerder kond gedaan van de culinaire kwaliteiten van Monique. Niet dat dit nodig was: iedereen die haar kent, weet immers tot wat zij in de keuken in staat is.
Op eerste Kerstdag genoot zij ervan om voor de aanwezigen (met haar erbij waren dat er acht) een heel-veel-gangen-hapjes-gebeuren klaar te maken.

Wat hebben we genoten!

De laatste gang kon goed gecombineerd worden met koffie.
Ik dacht dat het bereiden daarvan een laag risicogehalte had en ik durfde het daarom wel aan om dat met onze oude Cona te doen. Ik had het apparaat een paar weken geleden nog gebruikt, dus ik wist weer zo'n beetje hoeveel water en koffie er in moest.

Dat ik helaas één ding was vergeten, werd woensdag erg duidelijk: als je verwacht het apparaat een paar weken niet te gebruiken, moet je het spiritusbrandertje leeg maken. Doe je dat niet, dan heb je een uitdaging bij de volgende keer.

De foto met de vele lucifers is daar getuige van. De spiritus was zo goed als verdampt, maar kennelijk hadden de vaste bestanddelen (kleurstof?) zich in het kussentje opgehoopt en zorgden er voor dat het vlammetje telkens doofde.

Na een stuk of vijf pogingen, waarbij we zowel van bovenaf als van benedenaf probeerden het kussentje weer gangbaar te maken, lukte het uiteindelijk. Daarna konden we genieten van een welverdiend kopje koffie.
Mijn ijsje was inmiddels zover gesmolten dat ik dat zonder problemen kon drinken...





Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode