Chrome als radio met verzoeknummers

Je kunt Google Chrome ook als radio gebruiken. Daarvoor is vorige maand een extensie uitgekomen. dit is het idee:

Op Youtube.com staan niet alleen filmpjes, maar ook duizenden, misschien wel miljoenen, muzieknummers. Dit kunnen live-concerten zijn, maar ook oude LP's, CD's of DVD's of losse nummers.
Nu kun je in Youtube die nummers zoeken, en vinden, maar je moet ze stuk voor stuk aanklikken om ze af te spelen.

De extensie Streamus maakt het allemaal een stuk makkelijker. Als je hem installeert, komt er rechts boven in Chrome een knopje bij.

Bij het vergrootglas kun je een artiest of een nummer zoeken. Vervolgens kun je kiezen welke gevonden stukken je wilt afspelen door ze naar de rechterkant te slepen. Je kunt net als in de verkenner meerdere stukken in één keer selecteren en slepen.

Vervolgens kun je die afspeellijst opslaan voor later gebruik.

Het afspelen gebeurt op de achtergrond. Je hoeft er dus geen tab voor open te laten staan.
Uiteraard heb ik meteen geprobeerd of mijn favoriet van vroeger Jaap Fischer ook op Youtube rondhangt. Ja hoor: al zijn LP's staan inmiddels op mijn afspeellijst "Jaap Fischer".

Zeker het proberen waard. Als er behoefte aan is, maak ik er wel een instructiefilmpje van. Laat het me even weten.



Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode