Addergebroed

Op de terugweg maakte ik een rondje door het Dwingelderveld.

Zoals ik al eerder vertelde, leven daar nog best veel adders. Een geliefd plekje om in de zon op te warmen is op een dijkje bij de radiotelescoop. Vanuit de verte zag ik daar al mensen staan. Uiteraard ging ik ook even kijken.
Een prachtig gezicht: twee adders waren met hun paringsritueel bezig en lagen gezellig bij elkaar.
Dat leverde bijzondere plaatjes op!

Natuurlijk is er nog veel meer te zien (en te horen) in het Dwingelderveld. Deze keer zag ik voor het eerst weer de roodborsttapuit. Een prachtig vogeltje. De veld- en boomleeuweriken waren ook weer van de partij. Daar heb ik geen foto's van. Ook het ree dat ik zag lopen, heb ik alleen op mijn netvlies vastgelegd.
Je moet tenslotte ook weten te genieten zonder iedere keer een foto te willen maken...

Als je op de foto's klikt, worden ze groter.


Midden in het veld een bloeiende krentenboom.

Het is een bijzonder gebied. Je waant je hier in een ver buitenland...

De roodborsttapuit

Gezellig bij elkaar: twee adders

Het was net een dans...

Prachtig, die tekening op hun rug.

Zie je dat gele puntje aan de staart?

"Hé, jij ook hier?"

"Lig ik nou op jou of lig jij op mij?"

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode