Decisions, decisions (of: ik wou dat ik geen tweeling was...)

Ik volg de laatste paar avonden een training voor het beheer van Google Apps, de bedrijfsvariant van Gmail, agenda, drive, websites en veel meer. Ik ben beheerder van zo'n omgeving bij een opleidingsbedrijfje in Ommen.

Bere-interessant en hoogst stimulerend, en aan de andere kant heel verwarrend, want nu stel ik mezelf vragen als: doe ik het wel goed? Is dit wel slim? Maar als ik het netjes inricht zoals wordt geadviseerd, begrijpen de dames het dan wel? Móet het echt zo anders dan ze gewend zijn? Ja maar....

Na een uur of twee proberen, denken, anders proberen, nog meer denken en nu twee opties inrichten zodat men kan kiezen na een middag erover te praten en ermee te werken, besloot ik iets ontspannends te doen: ik ging een workshop van twee uur bekijken over het werken met Adobe Lightroom, het programma dat ik gebruik om mijn foto's te beheren en te verbeteren.

Heel interessant en hoogst stimulerend (had ik dat al niet eerder gezegd?), en aan de andere kant.... inderdaad: heel verwarrend.

Want: is mijn mappenindeling wel zo handig? Is de manier waarop ik tags (ook wel labels genoemd) indeel wel zo slim?

En ja hoor: ik ging aan de slag met het verplaatsen van een deel van de foto's, met het anders indelen van mijn tags, en daarna wist ik het helemaal niet meer.

Het is fijn en stimulerend om informatie van anderen te krijgen en er mee aan de gang te gaan, maar soms ook hoogst vermoeiend en verwarrend als je jouw eigen systeem dan misschien om wilt gooien.

Dus: toch maar bij mijn oude systeem blijven? Of nu energie erin stoppen en alles omgooien, met het risico dat ik daarna helemaal niets meer kan vinden?

En: dan ook maar geen video's, workshops en training meer volgen, want daar word je alleen maar moe van?

Decisions, decisions....

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode