Schotse hooglanders

Gisterochtend fietste ik, op weg naar Ruinen, door de Boerenveense plassen. Tot mijn verbazing zag ik de s
Schotse hooglanders die daar wonen, en die altijd de rust zelve zijn, langs de weg rennen, voor een fietser met hond uit.

Ik stopte en greep mijn camera om dit tafereel vast te leggen.
Het bleek de boer te zijn die een eindje aan het fietsen was met zijn hond. De hooglanders hadden hem herkend en verwachtten bij het eind van het terrein een koekje te krijgen. Daarom renden ze zo enthousiast voor hem uit.
Helaas voor de koeien, had hij deze keer niets bij zich. Ze beseften dat zo'n beetje recht voor mijn neus en bleven daar teleurgesteld staan.
Dat gaf mij de gelegenheid om ze rustig te portretteren. Wat zijn het toch prachtige beesten!

Verderop was het een kabaal van jewelste: de kokmeeuwenkolonie is weer volop bezig met broeden.
Klik op de foto's voor een vergroting.

Rennen voor een koekie




"En wie ben jij?"

"Nou zeg, hebben we voor niks zo hard gelopen!"

"Daar sta ik nou met m'n natte baard..." 

Al die witte stipjes zijn meeuwen

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode