Wéér niks

Gisteren vertelde ik nog enthousiast over de houtduiven. Het leek erop dat ze nu in de gaten hadden hoe ze een fatsoenlijk nest moeten bouwen.

Helaas moet ik mijn mening herzien: na een volkomen windstille nacht vond ik vanochtend het bouwsel in het gras. De duiven zijn inmiddels naar een andere boom vertrokken. Ik ben bang dat het dit jaar wederom niet gaat lukken om nageslacht op de wereld te zetten. Dat is misschien maar goed ook, want je gunt hun kinderen niet dat zij ook zo'n moeite hebben met het maken van een nest.

En zo selecteren de 'foutjes' in de natuur zichzelf uit. Mooi hè?

Daarboven zat het nest gisteren...


... en hieronder ligt het nu.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode