De Bijbel op je smartphone of tablet

Ik kreeg vandaag via Google+ een tip: de Bijbel voor op je mobiel of tablet.

Kijk, dat vind ik nou leuk: hoe oud en nieuw elkaar vinden.

Het interessante van de app is dat je nu de bijbel samen met anderen kunt lezen, er aantekeningen in kunt maken, bladwijzers kunt vastleggen en dat je zo dus heel makkelijk met anderen over de Bijbel en bijzonder en het geloof in het algemeen van gedachten kunt wisselen. Je kunt ook ieder moment van vertaling wisselen, zodat je mooi de diverse vertalingen met elkaar kunt vergelijken.

Ook leuk is dat je dat internationaal kunt doen, want iedereen gebruikt zijn eigen vertaling.

Een beetje jammer is dan weer dat je, om deze samenwerkingsfuncties te kunnen gebruiken, akkoord moet gaan met nogal wazig opgestelde algemene voorwaarden en privacyregels, die elk moment aangepast kunnen worden zonder dat je daar bericht van krijgt. Ook kan de app al jouw contacten zien en garanderen ze niet dat je geen reclame of 'mededelingen' krijgt van anderen. Eigenlijk garanderen ze dat dit wél gebeurt...

Dat is me nét iets te vaag.
Ik heb de app dus wel geïnstalleerd, maar dan zonder een account aan te maken. Zo heb ik toch de Bijbel onder handbereik en behoud ik mijn privacy.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode