Hèhè, eindelijk dicht...

Ik heb er lang tegenop gezien want ik had eigenlijk geen idee hoe ik dit aan moest pakken.

In december 2012 (!) hebben we de schoorsteenmantel gesloopt en een gaskachel geplaatst.
Bij het slopen bleek dat de vorige bewoners, die de heteluchtverwarming hadden vervangen door CV, de gaten in het plafond nogal provisorisch hadden gedicht. Ik trof een mengeling aan van plankjes, bakstenen, krantenpapier, een scheef gestorte plaat beton en wat dikke spijkers.

Dit betekende dat we het plafond niet mooi strak konden krijgen. We moesten dus een alternatief bedenken.
Dan ga je niet over een nacht ijs.
En áls je dan iets bedenkt, moet het ook uitvoerbaar zijn.

Nu dus, ruim anderhalf jaar later, heb ik eindelijk de moed verzameld om een constructie te maken die de oneffenheden in het plafond maskeert, stevig is en er ook nog eens aardig uitziet.
Het is een element geworden van gipsplaten, met op de juiste plaatsen ribben voor de montage. Samen met Gerard kreeg ik het ding fatsoenlijk geplaatst en gestut.
Het is de eerste keer dat ik een behoorlijk zwaar ding tegen het plafond gekit heb. Ik ben benieuwd....

Eind dit jaar komt de stukadoor om het plafond glad te maken. Hij neemt dan meteen deze constructie mee, waarna het eruit moet zien alsof de architect het zo bedoeld heeft.

Zo was het...

...en zo is het nu (voorlopig).

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode