Oppassen

Er gebeurt niet veel op de blog.
Dat betekent niet dat wij niets doen, integendeel: wij passen weer op de duiven.

Niet dat we daar de héle dag mee bezig zijn, maar de ochtend is toch al een flink eind gevorderd als alle hokken schoon en de vogelmagen weer gevuld zijn.

In het kort:


Hier wonen elf duiven.


Om 07:15 uur doe ik de deurtjes open. De duiven zitten dan vaak nog te dommelen.


Eerst breng ik de bakjes met water, voer en grit naar Monique,
zodat zij ze kan schoonmaken en voor de nieuwe dag kan vullen.
Dan maak ik de hokken schoon.
De duiven volgen al mijn bewegingen...


Ook de tilletjes worden gesopt.

Monique maakt alle potjes schoon, vult ze en doseert de vitaminen, medicijnen en additieven.


Alle duiven hebben hun eigen potjes, met hun eigen maatwerkontbijt.



Precies op volgorde, zodat ik ze later op de juiste plaats in de hokken kan zetten.


Dit is Koen de lachduif.
Koen zat in een tuincentrum in een heel klein kooitje.
Hier heeft hij het veel beter.


Dit is Joost. Zijn maatje is vorig jaar overleden.
Hij kletst graag en past zijn volume aan de omgevingsgeluiden aan...


Het zaad dat over is van de vorige dag gaat het dak op.
Inmiddels weten de buren dat precies...


Tja, dit is natuurlijk heel leuk: ze kennen me inmiddels zo goed dat ze
- uiteraard geholpen door wat lekkers -
op schoot komen zitten.

Ze eten niet alleen uit de hand...


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode