Een prachtig einde van de dag

Toen ik vanmiddag naar Hoogeveen fietste, zag ik het al komen: de nevel over de weilanden.
Gelukkig had ik mijn camera bij me, maar ik deed er nog niets mee.

Toen ik een uur later terug kwam, was de nevel iets dikker geworden, en had de zon een plaats aan de hemel veroverd.

Wat is die schoonheid moeilijk vast te leggen, zeg!

Hier een poging.


De voorgrond scherp? Of juist het paard?
Ik maakte ze allebei en vond deze plaat de mooiste.


Aan de andere kant van de weg lag het weiland in de schaduw.
Dat gaf een heel ander kleurbeeld.


Één straal priemde er tussen de bomen door...

De kleuren veranderen per minuut.

De zon heeft bijna aan de horizon bereikt.
De nevel ontploft in een gouden wolk.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode