Lollipop

Lollipop is Engels voor lolly. Het is ook de bijnaam van de nieuwste versie van Google's Android, dat op mobieltjes en tablets draait.

Maar daar gaat het hier niet om.

Ik heb het nu over ijslolly's, oftewel staartmeesjes.

Je ziet ze altijd in een groep, vaak samen met andere vogels.
Je ziet ze en je ziet ze niet. Voor je kunt zeggen: "Kijk eens, er hangen vijf staartmezen aan de vetbol", zijn ze al weer verdwenen.

Vanochtend zag Monique er een paar in onze tuin. Ik kon nét geen foto maken.
Later op de dag zag ik ze in de tuin van de buren. Twee foto's kreeg ik voor elkaar, meer niet.

Wat schetst mijn verbazing: op de foto zag ik later links ook nog een sijsje hangen. En dan tel ik die koolmees rechts niet eens mee, want daarvan wemelt het bij ons.

Dubbel bijzonder dus: twee maal ijslolly's en een sijs.
Never a dull moment in Tiendeveen.


Twee staartmezen bij de buren...


... en hier samen met een sijsje en een koolmees.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode