Wie zegt er dat de vogels in Nederland saai zijn?

Vanochtend zijn we via de Boerenveensche plassen naar De Luie Tuinman in Gijsselte gereden.
Uiteraard zagen we weer van alles.
In deze blog laat ik alleen de vogels zien.
En zeg nou niet dat de Nederlandse vogels saai zijn om te zien!

Deze aalscholver zat lekker uit te rusten na een ochtendje vissen.
Zie je dat hij veel meer kleuren heeft dan zwart en een beetje wit?


Dit zijn geoorde futen. Je herkent ze ook aan hun vuurrode ogen.
Als je er met de fiets rijdt en dan stopt, zijn ze snel verdwenen,
maar voor de auto waren ze niet zo bang.
Daardoor konden we ze prachtig van dichtbij bekijken.

Hier zie je mooi de achtersteven.




Tussen de pollen zagen we nog een paartje zitten.

De kokmeeuw wilde even laten zien wie de baas was.
Beide vogels lagen even stil.
Na een minuutje draaide de meeuw zich om en zwom de fuut weer verder.


Op die kale maisveld dacht ik een vogeltje te zien lopen...

Ja hoor: daar zit-ie, je ziet zijn spiegelbeeld in het water.
Het is een kleine plevier. De meeste plevieren komen alleen aan de kust voor,
maar deze vind je regelmatig ver landinwaards.

Bij de Luie Tuinman hoorde ik een puttertje zingen.
Het duurde even voor ik hem zag zitten.
Uiteindelijk vond ik hem boven in een beuk.


Puur geluk: precies toen ik de foto nam, spreidde hij zijn staart uit.
Zo lijkt hij net een paradijsvogeltje...


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode