Meeëter

Vanmiddag was het lekker weer, dus konden we met onze gasten in de tuin eten.
Monique had lekker Grieks gekookt.

Tijdens het eten kregen we bezoek van een koolmees die druk op zoek was naar eten.
Hij ging van de struik naar de grond naar het kozijn en ineens naar de rugleuning van een van onze stoelen.
Toen verdween hij weer.

Even later was hij weer terug. We hadden een restje over en zetten het betreffende bord op de grond.
En ineens zat hij daarvan te eten!

Toen hij weer even weg was, zette ik het bord op mijn schoot. Ik moest denken aan mijn jeugd, waar we in het Zuiderpark in Den Haag ieder weekend de mezen uit de hand gingen voeren, en waar in het park Clingendael de eekhoorntjes op je schoot pinda's zaten te peuzelen.

Deze mees leek familie in Den Haag te hebben, want hij (dat zie je aan zijn brede stropdas) zat ineens op mijn knie bij het bord!

Zoiets hebben we hier nog niet beleefd.
Je maakt wat mee in Tiendeveen (had ik dat al niet eerder gezegd?)

Netjes van het randje eten.


Beter nog: met mes en vork!


Luipaard op schoot, maar dan anders


Mwah, Ik hou bij nader inzien toch niet zo van Grieks.



Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode