Een rondje Tiendeveen

Tegen een uur of vijf vanmiddag begon zowaar de zon te schijnen.
Dus pakte ik mijn camera om even rond het dorp te lopen. Ik verwachtte aardig wat paddenstoelen aan te treffen en ieder geval een lekker wandelingetje te kunnen maken.
Freddy moest helaas aan tafel en kon niet mee.

De gewone zwavelkop komt algemeen voor, ook hier.

De laagstaande zon zorgt voor prachtige plaatjes


Zelfs zonder kleur is het een imposant schouwspel.

Achter een berg zand en grind vond ik deze heksenkring van witte kluifzwammetjes.

Ze lopen een beetje op hun eind, maar zijn nog best het aanzien waard.

Er stond nauwelijks wind, waardoor er al vroeg grondmist ontstond.

Hé, daar hebben we Freddy!
Die heeft vast zijn toetje niet opgegeten...

Oud en nieuw


Tiendeveen maakt zich op voor een rustige avond.
Het was een lekkere wandeling. Samen met Freddy ging ik voldaan op huis aan.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode