Wilde Buiten Dagen

Het afgelopen weekend kon je op diverse terreinen van Natuurmonumenten de Wilde Buitendagen beleven.
Er waren talloze activiteiten voor kinderen (en stiekem ook voor de ouders) waarbij ze kennis konden maken met de natuur.
Zo ook bij het bezoekerscentrum van het Dwingelderveld.

Ik heb daar ook even rond gelopen, want ik voel me nog steeds een kind ;-)

Bij de Vuurmeesters kon je leren hoe je met een flint vuur kunt maken.
Zaadpluis van de lisdodde, wat droog gras en berkenbast zijn meestal prima ingrediënten.


Even verderop kon je je eigen maaltijd samenstellen uit zevenblad, brandnetel, tamme kastanjes, bessen en nog veel meer.


En dan de boel laten pruttelen boven een vuurtje.


Overal op het terrein was iets te doen.


Hier kon je maïs poffen...

...boven hete houtskool.


Met verrekijkers kon je...


...kijken of je alle (opgezette) vogels en andere beesten kon ontdekken en benoemen.


Als dit geen echte boswachter is, weet ik het niet meer.


In het bos moest je bladeren zoeken en dan kon je aan de hand van bladerkaarten die overal aan de bomen hingen opzoeken bij welke boom ze hoorden.


Even verderop was 's ochtends vroeg spitsuur geweest.
Allerlei dieren hadden daar sporen achter gelaten.


Was dat nu een hond of een vos? Lastig hoor!


En als je alles goed had, kreeg je een stempel in je paspoort.

Er was nog meer te doen, maar zo ver ben ik niet gekomen....
Het was zo druk dat de voorraad paspoorten in het begin van de middag al aangevuld moest worden!


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode