Onbekend: het Nuilerveld

Zelfs echte Drenten kennen het vaak niet: het Nuilerveld. Het is een klein natuurgebied oost van Pesse waar je achteloos langs rijdt, want er is weinig te zien.

Tot je de auto of fiets parkeert en er doorheen gaat banjeren.
Ik was er al eens met Marlous geweest en vond toen zonnedauw, wolfsklauw en wat niet meer.

Gisteren was ik er met Henny. Het was wat guur, maar wel droog, en op het eerste gezicht leek er weinig te beleven.
Dat is zo, tot je écht om je heen gaat kijken....

Kijk daar: de rode (of dove, dat weet ik niet) heidelucifer, helemaal alleen....


Oh, en hier dan: het rode bekermos!



Krijg nou wat: hier staat nog veel meer!


Als je maar dicht genoeg bij komt,
ontvouwt zich een adembenemend landschap voor je ogen.


Ook als je verder weg kijkt, trouwens...


In het best wel natte terrein vonden we een dassenburcht.
Een pijp stond half onder water, maar deze ligt hoger en is droog.
Aan de sporen kun je zien dat de dassen deze pijp die nacht nog gebruikt hebben 
(de nacht daarvoor had het pijpenstelen geregend, waardoor oudere sporen gewist waren).


Een onooglijk zwammetje. Ik ben toch maar even wat gaan speuren.
Ik kwam de naam Oranje mosbekertje tegen.
Ik vind dat het die is ;-)

Mooi, niet?


Laat in de middag kwam de zon een beetje in beeld,
maar toen moesten we helaas terug.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode