De Mepper hooilanden

Dinsdag fietste ik op met Freddy. Hij vertelde dat er in de Mepper hooilanden rond oud en nieuw een zeearend was gesignaleerd. Hij zou dolgraag met me willen gaan kijken, maar hij moest werken.

Dat was weer zo'n moment dat ik me realiseerde wat een bofkont ik ben dat ik 'bij huus' ben....

Het was gisteren prachtig weer: wisselend bewolkt met zo nu en dan een buitje. Ik besloot om als eerbetoon aan Freddy dan maar zelf te gaan rondneuzen.

Een bezoekje aan waarneming.nl leerde me dat de arend weliswaar niet meer gezien was na 4 januari, maar dat er genoeg andere soorten te vinden waren.

Fotomaatje Henny had wel zin om mee te gaan en zo togen we dus richting het oosten.

Ook nu was de arend er niet, maar er was inderdaad genoeg te zien....

Gebruik makend van de nieuwe functie in Google Foto's waarmee je een gezamenlijk fotoalbum kunt aanleggen, hebben we dat gedaan voor dit uitstapje. Dat geeft mij de mogelijkheid om ook eens foto's van anderen te laten zien. Hier zitten dus foto's van Henny tussen.


Boven het pitrus leek het stil, maar zo nu en dan hoorde,
 en zag, je toch het een en ander vliegen.
Bij sterke vergroting op de computer leek het mij
dat dit een groep puttertjes was die langs vloog.


De wilde zwanen waren er ook weer.
Prachtige vogels met bijna oranje koppen.
Ze maken een gezellig geluid.


Ze vliegen regelmatig even op
om een eindje verder weer een waterlanding te maken (H).

Een torenvalk op jacht.


In de verte zagen we een vrouwtje blauwe kiekendief vliegen.


 Er waren niet alleen vogels te zien. (H)

Het zijn erg imposante beesten. (H)


Het kalf past nauwelijks nog onder zijn moeder,
maar kennelijk is het nog de moeite waard om door de knieën te gaan.

Het gras bij de buren is ook hier groener... (H)


Twee knobbelzwanen


Nat? Nee hoor, Hoe kom je daarbij?

Door de hoge waterstand hebben sommige bomen het loodje gelegd.
Met die woeste lucht op de achtergrond geeft dat het landschap een grimmig karakter. (H)


Toen we na een verfrissende wandeling weer richting huis reden,
meende ik iets in een boom te zien zitten.

Ja, goed gezien! Een havikvrouwtje zat op haar gemak haar veren te poetsen.

Dat was weer een mooie dag in Drenthe.


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode