Een mooie lentedag

Mijn agenda is bijna altijd gevuld. Dat gebeurt zo maar...
De agenda voor vandaag was vanochtend nog leeg. En binnen no time stond er een telefoongesprek, een koffie-met-lunch en een wandeling in.
Het kan verkeren...
Die wandeling speelde zich af rond de Gijsselterkoelen, een heide- en vengebied zuid van het gehucht Gijsselte. Ik ben daar vaker geweest en dat maakt het leuk.

Naast het gezang van lijsters, geelgorzen, vinken, mezen en andere vogels, hoorde ik ook twee raven en een zwarte specht. Die specht was er de vorige keer ook. Ik heb hem nog niet gezien, maar dat gaat vast wel veranderen, want ik ben van plan hier vaker te komen.

Het was zo mogelijk nog natter dan de vorige keer.

Een van de vennen.


Een kussen met mossen op een paaltje...


...kan, vanuit een ander standpunt beschouwd,
veranderen in een mooi berglandschap.


Ergens anders staan lucifermos en bekertjesmos.


Bijzonder: sterrenschot (ook wel heksensnot) met links daarvan
een klompje eitjes.
Sterrenschot is het in de maag van reiger, ooievaar of buizers sterk opgezwollen ei-gelei van de dril van kikkers of padden.
Door het opzwellen krijgen de beesten pijn in hun maag en braken ze het uit.
Die eitjes had ik nog nooit gezien. Het lijkt wel kaviaar...


Op een stronkje, een eindje van een pad, staat een stenen uiltje.
Op het stronkje is een penning geschroefd.
Het is een Geocache.

Een Geocache is meestal een kistje met een papiertje erin en soms kleine prulletjes.
De coördinaten van Geocaches staan op internet en veel mensen maken er een sport van om ze te vinden. Je stopt er wat in en je haalt er wat uit. Je schrijft de datum en je naam op het papiertje en meldt later op internet jouw vondst.


Daar is-ie weer: de gele trilzwam.
Dit is een behoorlijk groot exemplaar met een uitgebleekte punt.

De gelopen route.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode