Het Oldenhaverveld

Speciaal voor mijn moeder, die wel mijn blog leest, maar niet mijn Google+ berichten, hier een verslag van mijn bezoek aan het Echtenerzand en het het Oldenhaverveld bij Echten.

Ik was die ochtend naar de molen geweest. Op de fiets, want het was prachtig weer. Dat werd beloond door vier reeën die vlak voor mij de weg overstaken. Ik kon nog net mijn mobieltje een foto maken voor ze het bos bij het Kloosterveld in verdwenen.



De molen stond er prachtig bij, zo in het voorjaarszonnetje. De kinderen die op bezoek kwamen, luisterden vol aandacht naar molenaar Jan die ze van alles vertelde over graan, korrels en meel.




Na de molen ging ik op weg naar De Luie Tuinman, waar ik met fotomaatje Henny had afgesproken. Ze waren eigenlijk nog niet open, maar we waren welkom voor een kop koffie en een plak zelfgebakken kruidkoek. Nou, dat lieten we ons geen twee keer zeggen!

Daarna gingen we op weg naar het invalidenwandelpad in het Echtenerzand. We vonden daar wederom sterrenschot. Dit keer met een half verteerd kikkertje er bij. En wéér lagen er eitjes naast. Vreemd hoor...


Het invalidenpad.
Een mooi betonnen pad waar mensen met rolstoelen heel veel plezier aan beleven.

Een gezinnetje grauwe ganzen.
Zoals altijd houdt er een de wacht terwijl de anderen fourageren of rusten.


Het sterrenschot, compleet met kikker en eitjes.

Het Oldenhaverveld is een prachtig heide- en zandgebied.

Dit is een panoramafoto.
Klik hier voor de versie waarin je met de muis of met de pijltjestoetsen rond kunt kijken. Klik dan nog een keer in de foto en dan kan je rondkijken. Je hoeft niet in te loggen.


Hier zie je mooi de sporen van podzolgronden.



De kleur van het mos komt bijna onwerkelijk over.

In het midden zie je een jeneverbes-bes hangen.

Een minilandschap.

Henny zag deze adder liggen.
Ik kon hem nog net vastleggen voor hij tussen de heidestruiken verdween.

Een heeel klein bloempje.
Dankzij waarneming.nl weet ik nu dat het heidespurrie is.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode