Je ziet iets op het internet en je wilt het bewaren voor later. Wat nu?


Ik gebruik drie manieren om een internetadres op te slaan voor later gebruik:


  1. Als ik er vaak terugkom, maak ik een bladwijzer in de bladwijzerbalk.
  2. Als het iets is wat ik later misschien nog nodig heb, of als ik er opmerkingen bij wil plaatsen, maak ik er een Google Keep kaartje van.
  3. Als het iets is wat ik later wil doen of wil lezen, zet ik het in mijn inbox, of zet ik een herinnering op het Keep-kaartje.
  4. En dan is er nog Save to Google. Dit is een combinatie van alledrie.

Een bladwijzer maken

Bladwijzers zijn handig voor plekken waar je regelmatig bent. Voorbeelden: internetbankieren, buienradar, de puzzelpagina, de Drive.

Sleep het ikoontje in het internetadres (de url) naar de bladwijzerbalk eronder.



Een keep-kaartje maken

Keep-kaartjes zin handig als je extra informatie op wilt slaan over een onderwerp. Het adres voor de updates van de software van je camera bijvoorbeeld. Je kunt er dan meteen de uitleg bij zetten.
  1. Installeer de Keep extensie.
  2. Als je op de pagina bent die je wilt bewaren: klik op het (dan nog grijze) ikoontje van de extensie.
  3. Er verschijnt nu een kaartje, gebaseerd op de internetpagina waar je bent.
  4. Voeg eventueel aantekeningen en een of meer labels toe.
  5. Het is nu een Keep-kaartje geworden, wat je later nog kunt raadplegen.
  6. Het ikoontje van de Keep-extensie is nu geel. Als je later op die pagina terugkomt, zie je aan het gele ikoontje dat er een Keep-kaartje van is. Als je dan op jet ikoontje klikt, zie je dat kaartje verschijnen. Je kunt dan de aantekeningen lezen en bijwerken. 



In Keep vind je het Keep-kaartje snel terug:




Toevoegen aan je Inbox

Dit doe je bijvoorbeeld als je er morgen nog eens naar wilt kijken. Je ziet het dan in je inbox staan.
Je zou ook een Keep-kaartje kunnen maken met een herinnering. Het is maar net wat je prettig vindt.
  1. Zorg dat je Inbox gebruikt.
  2. Voeg de Inbox-extensie toe aan Chrome.
  3. Je vindt de site nu terug in je Inbox:

Save to Google: van alles wat

Als je meerdere sites over een onderwerp weet, en je wilt daar regelmatig even kijken, er je wilt er korte informatie per site bij zetten, is dit ren mooie oplossing. Voorbeelden: je bent op zoek naar een nieuwe fiets. Je slaat alle relevante sites met Save to Google op eb geeft er her label Fiets aan. Zo kun je ze overzichtelijk bij elkaar zetten.

Deze extensie maakt mooie kaartjes aan, waaraan je labels kunt toevoegen. Je kunt hier ook korte teksten toevoegen.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode