Van blog naar Facebook

Ik heb het tijden tegengehouden: Facebook.

Ik zie het als een noodzakelijk kwaad: als ik een beetje op de hoogte wil blijven van wat mijn dochters doen, moet ik op Facebook kijken, zeggen ze.
Natuurlijk heb ik ook op andere manieren contact met ze, maar door hier te kijken, ben ik snel op de hoogte van wat zij met de wereld (of mij) willen delen.

Dan moet ik daar natuurlijk wel kijken, en dat doe ik helaas erg weinig. Ik neem me regelmatig voor om dat te veranderen, en soms lukt dat. Maar op de een of andere manier gaan al mijn haren overeind staan als ik op Facebook kom, dus daar ben ik zelden te vinden. Dus ben ik meestal te laat om nog zinnige reacties op hun berichten te kunnen geven.

Andersom werkt het net zo: ik werk met deze blog en met Google+, en daar kijken zij niet echt vaak op.

Vanochtend las ik weer eens over If This Then That. Dat is een gratis dienst waarmee je allerlei internetactiviteiten aan elkaar kunt koppelen. Ik ben dat maar eens gaan proberen.

Ik heb nu een "recept" gemaakt dat iedere keer als ik een blogartikel publiceer, een bericht op Facebook plaatst met een link daarnaartoe.
Alstublieft dames, makkelijker kan ik het niet maken ;-)

Nu moet ik nog op zoek naar een recept dat mij waarschuwt als mijn dochters iets op Facebook plaatsen...
Ik kan natuurlijk de Facebook-app op mijn mobieltje installeren, maar dát gaat me te ver....


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode