Van Speuld naar Harderwijk vv

Ik ben een tijdje in Speuld.
Gisteren moest ik in Harderwijk zijn.
Het was fietsweer, en ik heb mijn fiets bij me. Dus plande ik een mooie knooppuntenroute door de bossen en over de hei.
Ook hier is het prachtig! Wij boffen met ons mooie landje.



Wat een mazzel!
Ik zag in het bos een wel erg donkere vlek.
Het bleek een enorm wild zwijn te zijn dat op z'n gemak in de grond liep te wroeten.




Een dode boom.
De bast is aan het loslaten en overal zitten schimmels en zwammen.
 






De resten van een boerderij die al in de Middeleeuwen bestond.

Deze mensen en paarden genoten ook van de mooie dag.

Een beetje nieuwsgierig?


Een mooi gezicht.


Een beek in het beukenbos.

Op de bodem onder een beuk groeit bijna niets. Logisch, want het is daar erg donker:
er komt geen zonnestraal door het bladerdak heen.


Dit is een productieperceel. Het lijkt alsof de bomen kriskras door elkaar staan,
maar links zie je dat ze keurig op een rijtje zijn gezet.
Het is maar net hoe je het bos in kijkt.


Overleven is maar betrekkelijk als je dezelfde dag alsnog bezwijkt...


Op de grens van bos en hei.

Tormentil.
Ik blijf het een prachtig plantje vinden.


De picknicktafel werd bezet gehouden door een torenvalk.


Dit vrouwtje grote bonte specht doet zich tegoed aan de pinda's van Paul.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode