Zwermende bijen

Ik hoorde vanochtend een enorm gezoem bij de buren. Toen ik uit het raam keek, zag ik een grote wolk bijen boven hun tuin vliegen. Dit was duidelijk een zwerm. Ik appte de buren om ze te waarschuwen. Ze waren niet thuis, maar ze kwamen er snel aan.

Ik pakte natuurlijk mijn camera en legde het gebeuren vast.

Al die stipjes zijn bijen.


Geen gebreid jasje voor deze berk, maar een bijenmantel.


Gezellig hè?
Ergens hiertussen zit de koningin.


Rob met een kast.
Het is de bedoeling dat hij in ieder geval de koningin hierin krijgt, dan volgen de andere dames vanzelf.

Veeg de boel er maar gewoon in.



Deksel erop....

Hmm, er vormt zich een zwerm aan de tak. Dan zit de koningin dus dáár....

Dan de hele tak er maar in.

Na de derde poging zat de koningin in de kast en gingen de andere bijen in de loop van de ochtend allemaal naar binnen.
Zo had Rob een nieuw volk uit zijn eigen kast.
Is dat hetzelfde als een koekje van eigen deeg?

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode