De weidebeekjuffer anders belicht

Zoals ik in het vorige bericht al meldde, was ik bij het Oude Diep op zoek naar de weidebeekjuffer.
We hadden geluk: we zagen één mannetje.
Hij had een plekje gevonden aan een stengel midden in het beekje.

Op de foto was hij slecht te zien, dus besloot ik om in de gratis app Polarr eens te kijken wat ik daar aan kon veranderen.

Dit is het origineel.
Je kunt aan de donkere vleugels zien dat het een beekjuffer is,
maar daar is dan ook alles mee gezegd.


Dit is dezelfde foto. maar dan wat bewerkt.
Ik vind het resultaat best wel mooi, al zeg ik het zelf...


Hier kun je zien wat ik heb gedaan.
In het kort:
Ik heb hem eerst bijgesneden.
Bij dynamica de hooglichten wat minder, de schaduwen veel lichter, wat meer wit en zwart erin.
Bij Basis de belichting en de helderheid wat meer en het contrast fors vergroot.
Bij atmosfeer meer diffuus en minder ontwaas.

Ik had van tevoren geen idee wat ik moest doen,
ik heb gewoon aan wat schuifjes zitten prutsen tot ik tevreden was..

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode