Vliegveld Hoogeveen

Op de fotoclub hadden we voor een van de avonden het thema "Vliegveld Hoogeveen" bedacht. We zouden er met z'n allen naartoe gaan en dan foto's maken.
Dat bleek niet haalbaar, dus gingen we op eigen gelegenheid.

Henny, Adri en ik gingen op een vrijdagmiddag naar het veld. Als we het uit zouden houden tot ongeveer etenstijd, zou Frans tegen die tijd ook komen.

Helaas was er geen zweefvliegactiviteit: de club was op kamp in Duitsland.
Ondanks dat was er genoeg te zien en te beleven. Omdat ik ook wat wilde experimenteren met animaties, wist ik dat ik veel foto's zou gaan maken. Maar toen ik aan het eind van de middag zag dat het er negenhonderzes waren geworden, schrok ik toch wel even...

Frans kwam, wat betekende dat we de middag gingen afsluiten in het Steakhouse Fly&Food. Na een gezellige maaltijd keerden we tevreden huiswaarts.

Op de fotoclubavond bleek dat de andere leden van de club ook goed bezig geweest waren en dat iedereen op zijn eigen manier tegen de wereld aan kijkt. Dat maakt het zo leuk om van zo'n club lid te zijn: je leert er dat je op heel veel manieren naar dingen kunt kijken en je stimuleert elkaar om dat dan ook nog eens in mooie plaatjes vast te leggen.

Hieronder mijn interpretatie...


Daar gaan ze: parachutisten en mensen die een tandemsprong meemaken.
Ze stappen vast met heel verschillende gevoelens het vliegtuigje in...

Gras maaien is hier een kernactiviteit.
Als dat niet goed gebeurt, kun je het starten en landen wel vergeten.

... dit dus.


In het kantoor van de havenmeester (officieel is het geen verkeerstoren) coördineren ze de activiteiten op en rond het veld.


Daar gaan de eerste twee parachutisten.
Ze springen op zo'n drie kilometer hoogte uit het vliegtuig.


De mannen zijn letterlijk in de wolken.


Het lijkt me maar niks, zo hulpeloos voor de buik van een ander hangen...
Ik vind het knap dat mijn dochters dat gedaan hebben, maar ik sta liever in een luchtballon...




De aardige Brabantse mevrouw van het het havenkantoor legt ons van alles uit.


Tanken doe je hier zelf, gewoon bij de pomp.


Of ik even iets verder van de rand van het dak vandaan wilde gaan staan ;-)


Na de sprong vouw je je eigen parachute weer op.
Zo kun je niemand de schuld geven als het een keer mis gaat
(als je dat dan überhaupt nog zou kunnen...).


Deze man is niet in slaap gevallen, hij drukt de lucht uit zijn parachute.


De fotografen in actie!


Een secuur werk: alle lijnen netjes opbinden.


Terwijl deze vader nog snel even leert hoe hij in de lucht moet hangen...


...krijgen parachutisten-in-de-dop een theorieles.


De familie volgt het vliegtuig in zijn tocht naar het afspringpunt.


En een paar minuten later is het avontuur afgelopen.
Een perfecte landing!


Helemaal goed!



En hier nog twee animaties....






Het was een leuke dag.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode