Winter

Lekker is dat: is het eindelijk prachtig winterweer, lig je in bed met griep....

Afgelopen donderdag hield ik het niet meer uit en hebben we een wandelingetje gemaakt in recreatiegebied Schoonhoven bij Hollandscheveld. De bomen waren schitterend wit van de rijp en het dunne ijs lag er prachtig bij. Een (over)moedige schaatster draaide haar rondjes over het ondiepe deel van de plas.
Helaas voelde ik me nog lang niet geweldig, dus ging het weer rap richting warme kamer.

Een paar dagen later probeerden we het nog een keer: nu op en rond de Lemelerberg. Het was best koud en de Zon kreeg nauwelijks de kans om door de mist heen te prikken, maar ook nu was het genieten.

Het meest gefotografeerde vogeltje van de afgelopen dagen, denk ik.


Drie dagen mist en vorst zorgden voor prachtige kunstwerken.


Mevrouwtje liep dapper met me mee toen ik even de tuin in ging.
Ze vond de koude sneeuw kennelijk niet zo'n succes en
probeerde steeds in mijn broek te klimmen.
Veel warmer....


Lekker wandelen in het zonnetje langs het strand van Schoonhoven...



...of met de klapschaatsen aan oefenen voor de eerste marathon op natuurijs.






Een stukje ijs in het ijs, begroeid met rijp.


De verschrikkelijke sneeuwman gesnapt in de ochtendzon.


Inderdaad: gewoon in Tiendeveen: een roodborst en wat schapen maken zich op
voor wéér een winterse dag.


Boven de Lemelerberg probeert de Zon door de mist te prikken.


Een zeldzame gelegenheid om zonder hulpmiddelen een zonnevlek te bekijken:
het kleine vlekje rechtsboven in de Zon.
Klik op de foto om hem beter te kunnen zien.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode